Apmācības
Varam noorganizēt tehniskās apmācības un konsultācijas par eļļām un smērēm, smērvielām un to pielietošanu. Zemāk sniegtas tikai dažas aktuālās tēmas, taču varam apskatīt plašāk visus jūs interesējošos jautājumus par iekārtas vai automašīnas eļļošanu, produktu optimizēšanu vai izvēli precīzai pielietošanai.
Par bāzes eļļām
Smērvielas dabā ir jau no seniem laikiem. Uz naftu balstīts smērvielu bizness sākās 1800. gadu vidū. Sākotnējā naftas apstrāde aprobežojas ar pārstrādi līdz vārīšanās punktam. Vairums cilvēku zin, ka galvenais elements smērvielu ražošanā ir bāzes eļļa. Šeit Jūs uzzināsit par dažādiem bāzes eļļas tipiem un bāzes eļļas ražošanu.
Par eļļu un smēru piedevām
Ražošanas stadijā, bāzes eļļas, kas paredzētas smērvielām, iziet daudzas kvalitātes uzlabošanas un tīrīšanas stadijas, kas palīdz piemērot īpašības paredzamajai lietošanai. Tāpat piedevas var uzlabot eļļas īpašības esot salam, var palielināt viskozitātes indeksu un pretestību oksidācijai, aizsardzību no spiediena, nolietošanās, korozijas un putu veidošanās. Saskaņā ar savam funkcijām, piedevas tiek iedalītas trīs grupās, jo atsevišķas no tām var veikt arī vairākas funkcijas: piedevas, kas modificē eļļas īpašības; aizsargā eļļu; aizsargā virsmas.
Par dzinēja eļļas veidiem
Eļļai jāgarantē dzinēja funkcionalitāte un mūsdienās ā tā jau ir kļuvusi par dzinēja konstrukcijas elementu. Mūsdienu dzinēja eļļai tiek izvirzītas ļoti daudzas prasības:
- Taupīt degvielu;
- Sargāt dzinēja detaļas no nolietošanās;
- Garantēt aukstu palaišanu;
- Nodot jaudu;
- Mazgāt dzinēja iekšpusi;
- Nesabojāt katalizatoru;
- Neveidot pelnu nogulsnes sodrēju filtrā (DPF);
- Neoksidēties augstā temperatūrā;
- Garantēt mazu patēriņu;
- Garantēt turbīnas darbošanos.
Par eļļu un smērvielu specifikācijām
API, ACEA, DIN galvenās klasifikācijas un to skaidrojums.
Visi eļļu ražotāji pasaulē testē savu produkciju dažādās starptautiskās un nacionālās kvalitātes institūcijās, no kurām visvairāk atzītas ir API (American Petroleum Institute) un ACEA (Association des Constructeurs Europeens d’Automobiles).
Par transmisijas eļļām
“SAE” (Society of Automotive Engineers) ir automašīnu inženieru asociācijas “SAE” klasifikācijas sistēma, kas iedala dzinēja un transmisijas eļļas pēc viskozitātes. Šī sistēma paredz divas iespējamās grupas: sezonas eļļas, kurām ir viens viskozitātes indekss ar burtu W (no vārda “Winter”) vai bez tā, un visu sezonu eļļas, kas tiek atzīmētas ar abiem viskozitātes indeksiem. Transmisijas eļļu klasifikācijas iespējamie varianti: SAE 70W, SAE 75W, SAE 80W, SAE 85W, SAE 90, SAE 140, SAE 250 vai SAE 75W-80, SAE 75W-90, SAE 75W-140, SAE 80W-90, SAE 80W-140, SAE 85W-90.
Ko nozīmē burti “EP”?
“EP” apzīmē ekstremālo spiedienu, tā ir piedeva, ko izmanto eļļās. Šī piedeva ir paredzēta transmisijas elementu metāla virsmu aizsardzībai no savstarpēja kontakta. Parasti “EP” piedevu sastāvā ir sērs un fosfors. Šo elementu savienojumi iedarbojas metāla virsmā, ekstremāla spiediena un paaugstinātas temperatūras punktos veidojot mīkstu ķīmisku aizsargslāni. Sērs izdala transmisijas eļļai raksturīgu aromātu.
Par smēru savietojamību
Ja divas smēres tiek samaisītas ar to pašu iebiezinātāju, parasti nerodas nekādas problēmas konsistences smēru saskaņošanai. Taču, tā var nebūt visos gadījumos, jo citas piedevas, pielietotas dažādās smērēs, var izraisīt problēmu dēļ savietojamības, īpaši, ja pastāvīgi ir liels ātrums un/vai augstas temperatūras.
Vairāk informācijas vara uzzināt sazinoties ar mums, mēs pakonsultēsim un sniegsim padomu.